Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

Länge sedan sist...

Av Anna-Maria Ekelund - 6 maj 2008 14:54

Nu var det länge sedan jag var här inne och skrev något. Mitt sista inlägg handlade om att jag kände att jag trivdes i Stockholm och att den tidigare rastlöshet jag kännt var borta. Det var ju kul att jag kände så... För det gär jag inte längre. Det verkar som att det var ett plötsligt infall av sinnesro som kom över mig.

 Jag älskar fortfarande stockholm som stad. Jag älskar utsikten från mitt fönster på 6e våningen i Gröndal. Jag älskar allt vatten som finns här. Jag älskar mycket av estetiken och arkitekturen. Men det finns vissa saker som jag inte tänker ta upp här som jag är så otrolligt trött på och bara vill bort ifrån.

Ungeför två veckor efter att jag skrev mitt förra inlägg började jag känna att jag nog inte ville bo kvar i Stockholm. Jag har funderat på om jag ska flytta tillbaka till storbritannien. Det finns en del saker där borta som lockar, samtidigt som det finns mycket som skrämmer mig. Det kändes aldrig riktigt klockrent. Men så i helgen kom jag på det! Göteborg! Där finns allt jag behöver. Det är fortfarande i sverige. jag har släkt och vänner där. Jag kan fortsätta min utbildning där nere.Det var som en liten revolution. (Jag kommer dock ofta på fantastiska lösningar till mina och världens alla problem, som tyvärr oftar visar sig vara mindre effektiva i praktiken än vad de har varit i mitt huvud) Men jag tänker utforska detta. Jag ska inte göra som jag brukar och bara kasta mig in i det. Jag ska ta tid på mig för att känna efter och få allting ordnat ordentligt. Flyttar jag så blir det i Januari. Jag tror att det här är kan vara lösningen på min rastlöshet. Precis som jag trodde den gången jag flyttade till Stockholm för fem år sen, och sedan till Oslo för tre år sedan, o till Wales för två år sedan... Men det här blir annorlunda :D


 
 
Ingen bild

Däd

23 juli 2008 23:19

Rastlös gumman?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Maria Ekelund - 28 augusti 2008 09:30

"This is a sad day in Anna-Marias life" sa jag till min kompis Alexandra. Det var så det hela började, jag hade dock ingen aning om hur rätt jag hade när jag sa som jag sa. Jag satt igår på Universitetsbiblioteket i Manchester och insåg att jag var ...

Av Anna-Maria Ekelund - 7 maj 2008 11:40

Varför är det så mycket lättare att vara glad när det är sol? Det är en fråga jag ofta ställer mig. Men idag funderade jag på varför man aldrig vänder på frågan. Hur kommer det sig att man blir deppig när det är mörkt. Eller varför är det inte lika l...

Av Anna-Maria Ekelund - 27 februari 2008 19:10

Det slog mig i veckan att stockholm är fantastiskt. Jag har flyttat runt ganska mycket och kännt mig lite rastlös, men jag tror att jag har funnit någon slags ro nu. Jag har kommit fram till att det handlar om att släppa på sina galma mönster.      ...

Av Anna-Maria Ekelund - 24 februari 2008 17:15

För några dagar sedan hade jag en konversation med en kompis som håller på att utbilda sig till polis. Vi pratade lite om barn och han berättade något intressant. Det spelar ingen roll vad barnen än berättar, hur hemskt det än är, personen som ställe...

Av Anna-Maria Ekelund - 13 februari 2008 22:33

Jag brukar säga att jag har fyra laster, män, glass, rostbiff och kläder. Kläder och shopping. Jag kan inte gå in på Souk utan att köpa något. Jag är egentligen fullt medveten om detta. Ändå säger jag till mig själv, varje gång jag passerar, att den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards